Powered By Blogger

duminică, 19 aprilie 2015

salcami-inmultire prin seminte



Cum sa obtinem puieti de salcam din seminte? Este mai greu, deoarece semintele de salcam au un invelis foarte tare, care opune o puternica rezistenta procesului de germinare.  De aceea ele au nevoie de un mic ajutor din partea noastra. Dar...sa o luam cu inceputul. Inca din toamna trebuie sa procuram necesarul de seminte. Eu le-am adunat din propriul salcam si le-am depozitat in balcon peste iarna. Semintele se formeaza in interiorul unor pastai, ca cele de fasole, numai ca sunt mai mici. Primavara am spart aceste teci, am adunat semintele si le-am pus la germinat astfel: am pus apa la fiert si cand a dat in clocot, am luat apa si am turnat-o peste semintele puse deja intr-un vas. Le-am tinut timp de 10 zile, schimband zilnic apa. Incoltirea incepuse se se vada cu ochiul liber.  . Am experimentat si o cultura pe balcon in sticle de plastic taiate si toate au rasarit.



              
       







Dupa cateva saptamani, plantutele aveau cam 5 cm si o radacina in formare. . Pentru cultura in camp deschis si neacoperit este recomandat sa se faca dupa data de 1 mai, deoarece plantele sunt foarte sensibile la frig si expunerea la un posibil inghet sau bruma le poate fi fatala. Ca schema de plantare a semintelor se poate folosi varianta asta: 15 cm intre seminte si 1 m intre randuri cu irigare prin picurare. Se prodeaza astfel: pamantul se afaneaza foarte bine, se traseaza cu un bat randurile, astfel incat sa se formeze mici santuri, (eu le-am si udat dupa trasare), apoi se pun semintele care se vor acoperi cu un strata de pamant de 1-2 cm. In primavara asta,  (la inceputul lunii mai), am sa mai seman cateva sute si am sa revin cu noutati. Ca o curiozitate, am incercat si seminte de salcam de acum 6 ani si au germinat, mai greu, dar au raspuns la... apel, pana la urma. O alta metoda de inmultire este prin marcotare si este valabila pentru speciile de salcami care nu fac seminte chiar daca fac flori. O schema de plantare a puietilor, foarte uzuala, este de 2m intre randuri si 1m intre plante. Dupa plantare, tulpina se reteaza pentru o mai buna rata de prindere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu